موضوعی که پیگیری نشد و هیچ گاه هم مشخص نشد چرا؟ دست چه کسی در کار بود تا این موضوع سرباز نکند و مسکوت باقی بماند. اما هم اکنون و در فاصله کمتر از 2 ماه تا جام جهانی قرارداد آل اشپورت با تیم ملی و گلایه های کیروش و بازیکنان از بی کیفیت بودن اجناس و حتی آب رفتن لباس ها(!!!) باعث شده تا بار دیگر پرونده آل اشپورت باز شود.

پس از درگیری سپاهان و استقلال، لغو قرارداد آنها با آل اشپورت و هجمه های به راه افتاه علیه این شرکت و شخص جعفری، این بار ملی پوشان و کیروش رودرروی این شرکت قرار گرفته اند. موضوعی که به نفع تیم ملی ما نخواهد بود.

با اینکه مدیر شرکت آل اشپورت در خاور میانه تریج داده است که تا قبل از جام جهانی و به خاطر منافع تیم ملی سکوت کند، اینبار بازیکنان تیم ملی دست بردار نیستند و همگی از بی کیفیت بودن لباس ها و لوازم تیم ملی شکایت دارند. این شکایت ها از همان ابتدا و در واکنش به کیفیت بسیار پایین طراحی لباس تیم ملی ایران آغاز شده بود.

یوزپلنگی که شاید تنها تلاش مسئولینمان برای بقای نسلش چاپ طرح آن روی لباس تیم ملی بود، با طراحی ضعیفی روی لباس تیم ملی رفت. اکنون مشخص نیست اسپانسر پیراهن تیم ملی فوتبال ایران چه کار می‌کند که در فاصله کمی بیش از یک ماه تا جام جهانی 2014 برزیل، فغان ملی‌پوشان ایران از دست کیفیت پیراهن‌هایشان به هوا بلند شده است.

سرمربی پرتغالی با حضور در برنامه نود عنوان کرد که کیفیت لباس‌های تیم ملی بد بوده و تعدادش هم کافی نبوده است. او به شدت از شرکتی که پیراهن‌های تیم ملی را تامین کرده است انتقاد کرد و حتی گفت که ملی‌پوشان در دو هفته‌ اقامت در آفریقای جنوبی یک دست گرمکن داشته‌اند که مجبور بودند هر روز آن را بشویند تا قابل پوشیدن باشد!

بلافاصله مدیر شرکت تامین کننده لباس تیم ملی به حرف‌های کی‌روش واکنش نشان داد و ادعا کرد که لباس‌های تیم ملی درست طبق درخواست کادر فنی به همان تعداد مورد نیاز به آفریقا فرستاده شده است اما شواهد و قرائن چیز دیگری را به ذهن می‌آورد. مدیر شرکت تامین کننده لباس تیم ملی معتقد است که چون زیر بار درخواست "غیر منطقی" کی‌روش نرفته و حاضر نشده به او پولی بابت پوشیدن پیراهن این شرکت بدهد، در نتیجه‌ کی‌روش هم در صدد تلافی برآمده و با مطرح کردن این انتقادها سعی در تخریب شرکتش داشته است.

اما اردوی پرحاشیه آفریقا را می توان بی کیفیت ترین اتفاق ممکن برای فوتبال کشورمان نامید. اردویی که بلافاصله پس از پایان لیگ برتر و در بحبوحه رقابت های لیگ قهرمانان آسیا منجر به درگیری باشگاه ها و تیم ملی و البته اعزام این تیم با 10 بازیکن به ژوهانسبورگ شد. به نظر می رسد کیروش نیز این خطر را احساس کرده است و با توجه به کار سخت پیش روی تیم ملی، این بار برای دور کردن حواشی و انتقادات از تیم، توپ را به زمین اسپانسر لباس های تیم ملی انداخته است. اکنون کسی از کارلوس کیروش نمی پرسد که از اردوی آفریقا و بار فنی آن چه خبر. همه بازیکنان بدون توجه به عملکرد تیم ملی در این اردو، بی وقفه از لباس های بی کیفیت می گویند و رسانه ها نیز به این اختلافات دامن می زند. 

وقتی در آستانه جام جهانی ماحصل اردوی تیم ملی  جنجال بر سر کیفیت لباس ها باشد و نه کیفیت فنی هیچ انتظاری نمی توان برای موفقیت و عملکرد خوب در جام جهانی داشت. اینکه اردوی تیم ر آفریقا چه کمکی به ما کرد و اصلا تیم ملی چه برنامه هایی برای حضور در جام جهانی دارد اکنون به بحث درجه دویی تبدیل شده که هیچ توجه ای به آن نمی شود. در نظر داشته باشیم که ایران در راه جام جهانی نیز هیچ بازی مهم و درخور شان (محک جدی) را پیش رو ندارد و قرار است با استفاده از همین اردوها در جام جهانی حاضر باشد.