دوباره در زمانی از سال هستیم که شرکت EA بازی جدیدش یعنی FIFA 19 را رونمایی می کند.
کریستیانو رونالدو مانند سال گذشته، روی کاور رسمی بازی FIFA 19 حضور دارد اما اینبار نیمار، ستاره تیم پاریس سن ژرمن نیز به رونالدو روی کاور این بازی پیوسته است. همچنین بازی FIFA 19، اولین بازی از مجموعه FIFA است که امتیاز مسابقات اتحادیه UEFA را در اختیار دارد؛ بنابراین رقابتها و مسابقاتی مانند لیگ اروپا و لیگ قهرمانان بصورت کاملا لایسنسشده در بازی FIFA 19 حضور خواهند داشت.
💢 طراحی و ساخت
________________________________________
استودیوی EA Sports در بازی FIFA 17، از موتور بازیسازی Frostbite استفاده کرد و از آن به بعد، از همین موتور در سری FIFA استفاده شده است. نتایج تغییر موتور بازیسازی بلافاصله پس از عرضه آشکار بودند؛ با تغییر موتور به Frostbite، گرافیک بازی بطور چشمگیری بهبود پیدا کرد. سازندگان با استفاده از تواناییهای این موتور توانستند تجربه واقعگرایانهتر، صحیحتر و درگیرکنندهتری از فوتبال را به بازیکنان ارائه دهند و صنعت بازیهای ویدیویی ورزشی را یک قدم به جلو سوق دهند. این استودیو برای ساخت FIFA 18 و FIFA 19 نیز از همین موتور استفاده کرده است؛ به همین علت ما مثل هر سال باید منتظر ویژگیهای جدید و بهبود در گیمپلی بازی باشیم. البته بازی FIFA 19 تنها روی پلتفرمهای ویندوز، پلی استیشن4 و ایکس باکس وان از موتور Frostbite استفاده خواهد کرد.
💢 داستان
________________________________________
بازی FIFA 19 بخشی که در بازی FIFA 17 شروع شد و در فصل دوم بازی FIFA 18 نیز حضور پیدا کرد را ادامه خواهد داد. این بخش که The Journey نام دارد یک بخش داستانی تکنفره است که حول داستان پیشرفت ستاره جوانی به نام Alex Hunter جریان دارد؛ The Journey زندگی الکس هانتر را هم در زمین فوتبال و هم خارج از آن به تصویر میکشد؛ این بخش داستانی زندگی الکس هانتر را نه تنها بعنوان یک ستاره فوتبال، بلکه همچنین بعنوان یک انسان با زندگی شخصی پر فراز و نشیب به نمایش درمیآورد. کمپانی EA Sports اخیرا تایید کرد که این دفعه لیگ قهرمانان اروپا نیز بخشی از ماجرای حرفه الکس هانتر خواهد بود و این بدین معناست که الکس بالاخره میتواند در بزرگترین رقابت باشگاهی دنیا حضور داشته باشد.
ما همچنین میدانیم که داستان الکس هانتر و بخش The Journey در بازی FIFA 19 و در سومین حضور پیاپیاش در سری FIFA، به پایان خواهد رسید. بنابراین دیدن اینکه چگونه همه بخشهای داستان حرفه الکس به هم پیوند خواهند خورد و به نتیجه خواهند رسید، برای طرفداران بسیار هیجان انگیز خواهد بود.
💢 گیم پلی
________________________________________
اضافه شدن لیگ قهرمانان اروپا و لایسنس کامل لالیگا به بازی FIFA 19 احتمالا مهمترین و بزرگترین ویژگی جدید بازی امسال سری FIFA است؛ همانطور که میدانید تورنمنت Champions League تقریبا آخرین امتیاز مهمی بود که سری PES در اختیار داشت که همین را هم از دست داد! احتمالا همین موضوع باعث خواهد شد تا عدهای از طرفداران PES به سری FIFA مهاجرت کنند.
تورنمنتهایی که کمپانی EA امتیازات آنها را برای سری FIFA خریداری کرده، عبارتاند از: لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا و سوپرجام یوفا.
همه این تورنمنتهای جدید در تمام حالتهای بازی FIFA 19 قابل بازی هستند. کمی پیشتر اشاره کردیم که لیگ قهرمانان اروپا قرار است نقش بزرگی را در بخش داستانی (FIFA 19 (The Journey ایفا کند؛ جدای از این بخش، لیگ قهرمانان اروپا قرار است در بخشهای Career Mode و Ultimate Team نیز حضور داشته باشد. با توجه به اینکه بازی از تمام تورنمنتهای مهم UEFA پشتیبانی میکند، قوانین هر دو تورنمنت لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا در Career Mode اجرا خواهند شد. البته نیازی نیست بگویم که شما میتوانید در بخش بازی دوستانه (Exhibition Match) نیز از تم لیگ قهرمانان استفاده کنید؛ همچنین میتوانید از لیست تورنمنتهای بازی هرکدام از این تورنمنتهای جدید را انتخاب کنید و در آنها به تنهایی یا با دوستان خود به بازی بپردازید.
مطمئنا زمانی که وارد این تورنمنتهای جدید میشوید، میتوانید انتظار داشته باشید که رابط کاربری بازی مطابق با تم آن تورنمنت تغییر کند و کاتسینهای پیش از بازی مربوط به آن تورنمنت باشند و طرفداران حاضر در ورزشگاه نیز با تم آن تورنمنت هماهنگ باشند. یکی دیگر از ویژگیهای خاص مسابقات تورنمنتهای UEFA در بازی FIFA 19 این است که زوج گزارشکننده این مسابقات دیگر همان مارتین تایلر و الن اسمیت همیشگی نخواهند بود؛ بلکه زوج مخصوصی این مسابقات را گزارش خواهند کرد. این زوج ویژه، دِرِک رِی و لی دیکسون هستند. البته توجه داشته باشید که این زوج تنها بازیهای تورنمنتهای UEFA را در FIFA 19 گزارش خواهند کرد و در باقی موارد گزارشگران همان مارتین تایلر و الن اسمیت هستند.
🔹 سیستم لمس توپ فعال
استودیوی ورزشی الکترونیک آرتز تغییرات کوچک اما مهمی را در گیمپلی اصلی بازی نیز ایجاد کرده تا بازیکنان کنترل بیشتری روی توپ داشته باشند. یکی از این تغییرات جدید سیستم جدیدی به نام Active Touch System است؛ این سیستم تعیین میکند که هر بازیکن چگونه توپ را در زمین دریافت و شوت میکند. وجود این سیستم باعث میشود که حرکات بازیکنان روانتر و طبیعیتر بنظر برسد و تکتک آنها شخصیت منحصربفردی داشته باشند؛ بنابراین از این به بعد در سری FIFA، هر بازیکن به شیوه خود واقعیاش با توپ تعامل خواهد کرد. تیم سازندگان بازی، برای ساختن این سیستم و جای دادن آن در بازی، تمام سیستمهایی که مربوط به تعامل بازیکنان با توپ میشدند را کاملا بازنویسی کردهاند، بنابراین حضور این سیستم تغییرات گیمپلی چشمگیری را در بازی ایجاد خواهد کرد.
🔹 نبردهای 50-50
یکی دیگر از سیستمهای جدیدی که به بازی FIFA 19 اضافه خواهد شد و به گفته سازندگان تغییرات چشمگیری را در گیمپلی بازی ایجاد خواهد کرد، سیستم 50/50 Battles نام دارد؛ این سیستم با استفاده از مشخصات و ویژگیهای بازیکنان تعیین میکند که آنها در هر لحظه چگونه در زمین حرکت میکنند؛ همچنین این سیستم تعیین میکند که آیا بازیکن میتواند در مقابل بازیکنی دیگر، در کشمکش سر مالکیت توپ پیروز شود یا خیر. همیشه در بازیهای سری فیفا شما باید یک دکمه را نگه میداشتید تا بازیکن برود و توپگیری کند؛ حال با وجود این سیستم جدید، توپگیری و کشمکشهای سر مالکیت توپ، طبیعیتر و پویاتر خواهند شد.
🔹 تاکتیکهای پویا
یکی دیگر از ویژگیهای جدید بازی، Dynamic Tactics یا تاکتیکهای پویا است. ویژگی «تاکتیکهای پویا» به بازیکنان اجازه میدهد تا تاکتیکهای مخصوص به خود را پیش از بازی مشخص کرده یا تاکتیکهای موجود را برای خود شخصیسازی کنند. کمپانی EA اعلام کرده که این بخش بسیار گسترده و متنوع خواهد بود و پارامترهای بسیاری برای شخصیسازی تاکتیکها وجود خواهند داشت. همچنین شما میتوانید این تاکتیکهای مخصوص به خود را ذخیره کنید و در وسط یک مسابقه با زدن یک دکمه، سریعا تاکتیک تیم خود را تغییر دهید. بعنوان مثال شما یک تاکتیک هجومی و یک تاکتیک دفاعی برای تیم خود میچینید و وقتی که از حریف عقب هستید، سریعا تاکتیک خود را به هجومی تغییر میدهید و وقتی که جلو هستید تاکتیک دفاعی را برمیگزینید و همه اینها بدون متوقف کردن بازی اتفاق خواهد افتاد. این ویژگی به بازیکنان اجازه میدهد تا مانند یک مربی واقعی روی استراتژیهایشان در حین مسابقه کنترل داشته باشند و با تغییر دادن استراتژی خود به روند بازی واکنش نشان دهند.
🔹 ضربات نهایی
یکی دیگر از ویژگیهای جذاب گیمپلی که در بازی حضور خواهد داشت، سیستمی با نام Timed Finishing خواهد بود. با وجود این سیستم شما میتوانید دکمه شوت را فشار دهید، سپس پیش از آنکه بازیکنتان توپ را شوت کند، دوباره دکمه شوت را بزنید تا قدرت ضربه را اصلاح کنید و در واقع افزایش دهید. زمانبندی شما باید دقیق باشد اما اگر به درستی از این سیستم استفاده کنید، بازیکن شما دقیقتر، قدرتمندتر و با کات بهتری توپ را شوت خواهد کرد. هرچند این سیستم یک جنبه بد هم دارد که استفاده از آن را به ریسک تبدیل میکند. اگر شما قدرت شوت خود را بد اصلاح کنید ممکن است شوتی که پیشتر منجر به گل میشد را خراب کنید. همچنین یکی دیگر از ویژگیهای اضافه شده به بازیکنان اجازه میدهد تا تنها با استفاده از یک دکمه بازی کنند. پیشتر سری FIFA شیوه کنترل «دو دکمه» را ارائه کرده بود که در این شیوه، شما تنها با یک جویاستیک و دو دکمه (که یکی مربوط به پاس و سانتر بود و دیگری مربوط به شوت) میتوانستید بازی کنید؛ در شیوه «دو دکمه» دویدن و تغییر بازیکن کاملا اتوماتیک بود.
مانند بازی FIFA 18، این بازی نیز در سه نسخه مختلف عرضه میشود: نسخه استاندارد، نسخه قهرمانان (Champions Edition) و نسخه نهایی (Ultimate Edition)