طرفداری- مشکلات متعدد باشگاه استقلال منجر به فسخ قرارداد آندره آ استراماچونی شد و این سرمربی ایتالیایی ایران را ترک کرد. استراماچونی در مصاحبه با روزنامه ایل مساجرو در خصوص جدایی از استقلال صحبت کرد.

پرداخت‌های دیرهنگام در اروپا هم اتفاق می‌افتد، چرا تصمیم به جدایی از استقلال گرفتید؟

در پاناتینایکوس، شش ماه بعد حقوقم را دادند اما مشکل در استقلال خیلی عجیب بود. نمی‌توانم وارد جزییات شوم. تحقیقاتی انجام می‌شود و در این خصوص در دادگاه حاضر خواهم شد. از آن‌جایی که فیفا قراردادم را به حالت تعلیق درآورد، دیگر نمی‌توانستم کار کنم چون امکان باطل شدن مجوز مربیگری‌ام وجود داشت. اوضاع فراتر از مسائل ورزشی بود و زمینه سیاسی این داستان فراتر از حد تصور است. 

در استقلال، اوضاع چگونه بود؟ 

استقلال یکی از دو تیم بزرگ ایران است و تشویق‌های هواداران، بی حد و حصر بود. استقلال سی میلیون هوادار در آسیا دارد. در این مورد اغراق نمی‌کنم. وزیر ورزش ایران، مدیران باشگاه استقلال از جمله یک رییس و پنج عضو هیئت مدیره را منصوب می‌کند که آن‌ها سیاستمدار هستند و هیچ چیز درباره فوتبال و ورزش نمی‌دانند! 

به غیر از پول، چه مشکلات دیگری داشتید؟

مشکلاتی وجود داشت که چاره‌ای غیر از رفتن برای من نگذاشت. در اولین بازی خانگی با حضور صد هزار هوادار در استادیوم، مترجم نداشتم. 

 چرا مربی‌ای که در اینتر، اودینزه، یونان و جمهوری چک کار کرده تصمیم گرفت به ایران برود؟

در تابستان، باشگاهی ایتالیایی با من تماس نگرفت و تصمیم گرفتم به ایران بروم. من 43 ساله‌ام و دوست ندارم بیرون از گود بنشینم. باید مربیگری کنم و همچنین این یک ماجراجویی جذاب برایم به نظر می‌رسید. هواداران استقلال متعصب و پرشور بودند. استادیوم همیشه پر بود. این فضا، یادآور فضای دهه هشتاد استادیوم‌های ایتالیا بود. در ابتدا همسر و فرزندانم را به تهران آوردم. طرفداران هم مرا بسیار دوست داشتند. تهران شهری بسیار زیبا است. 

 از هواداران پرشمار گفتید. آیا زنان هم در استادیوم‌های آسیا نقش مهمی دارند؟

تایید می‌کنم. هیچ جا به اندازه ایران با زنان فوتبال‌دوست، عکس نگرفتم. فوتبال، یک سرگرمی اجتماعی برای مردم ایران است و ایرانی‌ها در خصوص فوتبال اشتیاق خیلی زیادی دارند