طرفداری | تیم‌های فوتبال رئال مادرید و منچسترسیتی فردا در دیداری حساس از دور برگشت پلی‌آف مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم می‌روند. تقابل رفت دو تیم در استادیوم اتحاد با پیروزی 3-2 کهکشانی‌ها خاتمه یافت، بنابراین از لحاظ ریاضی، شانس رئال برای صعود به جمع 16 تیم برتر بیشتر است، اما کارلتو معتقد است نباید به نتیجه جدال رفت دل خوش کرد و قول داد تیمش با آمادگی کامل وارد سانتیاگو برنابئو خواهد شد.

کارلو آنچلوتی در نشست خبری پیش از بازی منچسترسیتی و رئال مادرید گفت:

بازی برگشت با منچسترسیتی

بازی جذاب، دشوار و پیچیده‌ای خواهد بود. ما سعی داریم به‌خوبی آماده شویم و بازیکنان را به شرایط بازی برگردانیم. ایده این است که همانند بازی رفت بازی کنیم، با در نظر گرفتن سختی چنین دیدارهایی. همه چیز در ۹۰ دقیقه مشخص خواهد شد. 

صحبت‌های گوادریولا در خصوص شانس 1 درصدی سیتی برای صعود؟

او واقعاً چنین فکری نمی‌کند. فردا قبل از بازی از او می‌پرسم! او قطعاً می‌داند که شانس بیشتری دارد، اما ما هم حس می‌کنیم که یک برتری جزئی داریم و می‌توانیم از آن استفاده کنیم. باید همان نمایش بازی رفت را تکرار کنیم، که نتیجه خوبی داشت. گفتن این‌که باید بازی را با ذهنیت ۰-۰ شروع کنیم بی‌معنی است، زیرا کسی این حرف را باور نمی‌کند. آنچه می‌توان تغییر داد، رویکرد تیم نسبت به بازی است، نه محاسبات مربوط به نتیجه. اما نباید فراموش کنیم که یک برتری داریم.

حس بهتری به داوران اروپایی دارید؟

بله، حس بهتری به آن‌ها دارم. آمارها این را نشان می‌دهند. در لیگ قهرمانان، تنها داوران برتر هر کشور قضاوت می‌کنند و سطح کیفی بسیار بالاست. همچنین، VAR در این مسابقات فقط در مواقع ضروری مداخله می‌کند، خلاف برخی از لیگ‌ها که بیش از حد در جریان بازی تأثیر می‌گذارد.

اتفاقات بازی بارسلونا و رایو وایکانو

چیزی برای گفتن ندارم. قبلاً نظرم را درباره آنچه در حال رخ دادن است بیان کرده‌ام. اتفاقات عجیبی افتاده و نمی‌توانم توضیح بیشتری بدهم. برابر اوساسونا و اتلتیکو هم تصمیماتی علیه ما گرفته شد که هنوز درکشان نکرده‌ایم.

VAR خطرناک شده است

من در مورد مفید بودن VAR تردید دارم، زیرا معتقدم VAR مسئولیت زیادی را از دوش داوران برداشته است. حقیقتاً این سیستم خطرناک شده، زیرا قرار بود فقط برای جلوگیری از اشتباهات واضح و فاحش استفاده شود، نه برای دخالت در صحنه‌هایی که جزئی از فوتبال هستند. بسیاری از صحنه‌ها، مانند برخی از پنالتی‌ها، جزئی از جریان طبیعی بازی هستند. برخی از خطاها، مانند خطای لو نورمان (بازیکن اتلتیکو) روی بورخا ایگلسیاس، یا شوامنی (مقابل اتلتیکو) و کاماوینگا (مقابل اوساسونا)، واقعاً سخت قابل درک هستند. داوران می‌توانند اشتباه کنند، اما این‌که تصمیم نهایی را VAR بگیرد، برایم نامفهوم است.

امباپه در بهترین فرمش است؟ 

چیز جدیدی در او نمی‌بینم. او انگیزه دارد، از نظر فیزیکی در شرایط عالی است و این را نشان می‌دهد. امباپه در مدیریت استرس پیش از مسابقات بسیار خوب عمل می‌کند. در حال حاضر، عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد. 

  • آیا لیگ اسپانیا در حال تغییر به سمت ناعادلانه شدن است؟

من فقط درباره آنچه می‌بینم صحبت می‌کنم و در سه بازی اخیر، اشتباهات داوری واضحی رخ داده است.

  • آیا نامه باشگاه به فدراسیون فوتبال اسپانیا روی قضاوت‌های آینده تأثیر منفی خواهد گذاشت؟

نمی‌خواهم در این مورد اظهار نظر کنم.

  • آیا لوکاس واسکز آماده بازی است؟

نه هنوز. او در لیست خواهد بود، اما روند ریکاوری‌اش را کامل نکرده است.

  • آیا برنامه‌ای برای بازگشت شوامنی به هافبک و ماندن آسنسیو در دفاع دارید؟

 اجازه بدهید تا فردا شما را در خماری و شک‌وتردید نگه دارم! شوخی می‌کنم… رودیگر می‌تواند از ابتدا بازی کند، شوامنی به عنوان هافبک دفاعی و آسنسیو به عنوان مدافع مرکزی بازی کنند. باید ببینیم والورده در چه شرایطی است، او در بازی مقابل اوساسونا کمی آسیب دید. همچنین رائول هم می‌تواند در دفاع راست بازی کند.

  • امیدی دارید که بلینگام محروم نشود؟

قطعاً، بله.