طرفداری | مایکل اوون خلاف اکثر کارشناسان و هواداران فوتبال، تصمیم گرفته از الکساندر ایساک حمایت کند.
ماجرای انتقال الکساندر ایساک به لیورپول همچنان با حاشیههای فراوان همراه است. ایساک در بیانیه هفته قبل اعلام کرد که «اعتماد خود را به مدیریت باشگاه» از دست داده و قصد ندارد دیگر برای نیوکاسل بازی کند تا بتواند راهی لیورپول شود. باشگاه نیوکاسل در واکنش به این بیانیه اعلام کرد که از انتشار این بیانیه «ناراضی» است. در همین حال، مایکل اوون، بازیکن سابق لیورپول و نیوکاسل، در گفتگو با رسانه محلی Chronicle Live از ایساک انتقاد نکرد و گفت که دیدگاه مهاجم سوئدی را درک میکند.
او آماده است تا تمام جایگاهش را به خطر بیاندازد، اینطور نیست؟ تمایل او به انجام این انتقال مشخص است. اینکه آیا هواداران نیوکاسل میتوانند او را ببخشند و فراموش کنند، سؤال بزرگی است. من نمیدانم. ایساک برای باشگاه عملکرد فوقالعادهای داشته؛ آنها یک جام بردند و به لیگ قهرمانان رسیدهاند.
او کار خودش را در این باشگاه انجام داد. صحبتهایی که قبل از این صورت گرفته نشان میدهد او تقریباً نمیتواند آزادانه باشگاه را ترک کند، اما اگر شرایط خاصی فراهم میشد شاید میتوانست برود. بعید میدانم موضع نیوکاسل تا انتها همین موضع فعلی باقی بماند.
اتفاق جالبی در حال رخ دادن است. در اکثر مواقع وقتی انتقالی رخ میدهد، معمولاً باشگاهها بازیکن را مجبور میکنند و کسی اهمیتی نمیدهد، حتی اگر فرزندان او در مدرسه باشند یا خانواده او به زندگی در آن شهر عادت کرده باشند.
واقعاً کسی واقعاً اهمیت نمیدهد که یک فوتبالیست چه وضعیتی دارد. اما وقتی قضیه برعکس میشود، دیدن واکنشها جالب است؛ همه جهان به هم میریزند و میگویند چگونه ممکن است کسی بخواهد با زور انتقالی را انجام دهد؟ من در این داستان، از ایساک انتقاد نمیکنم.
خودم شاید از این روش استفاده نمیکردم، اما درک میکنم که او بازیکن بزرگی است و میخواهد در بالاترین سطح بازی کند و واضح است که اجازه ندارند انتقالی که شدیداً میخواهد را انجام دهد. دوران فوتبالی کوتاه است و او میخواهد احتمالاً به بهترین تیم حال حاضر جهان بپیوندد. من دیدگاه او را درک میکنم. فقط جای تأسف است که این موضوع در رسانههای جهان بازتاب پیدا کرده و واضح است که از نظر وجهه و اعتبار او وضعیت مناسبی ندارد.
تساوی 3-3 لیورپول و نیوکاسل با گلزنی الکساندر ایساک



