واحد پول بازی کفتارکوین است. پول هر کشوری به دو قسمت تقسیم می شود.
کل ثروت: کل سرمایه در دسترس بازیکن که می تواند آن را به هر شکلی که می خواهد خرج کند
درآمد روزانه: هر 48 ساعت مقداری درآمد به کل ثروت اضافه می شود.
- بانک در فانتزی وجود دارد. اسم بانک بازی رباخواری کفتارستان است. هرکشوری می تواند از بانک پول قرض بگیرد و با بهره پس بدهد:
وام 1 روزه: 20 درصد بهره
وام 2 روزه: 30 درصد بهره
وام 3 روزه: 40 درصد بهره
وام 4 روزه: 50 درصد بهره
وام 5 روزه: 60 درصد وام درخواستی
وام 6 روزه: 70 درصد وام درخواستی
وام 7 روزه: دو برابر وام درخواستی
- هیچکس نمی تواند بیش تر از درآمدش درخواست وام کند.
- کسی نمی تواند از دیگران برای دریافت و پرداخت وام پول قرض کند یا هدیه بگیرد.
اگر کسی توانایی پرداخت به موقع بدهی اش را نداشته باشد، بدون اخطار 1 منطقه از کشورش به تصرف رباخواری کفتارستان در می آید. اگر 2 روز تاخیر بیفتد، منطقه بعدی کشورش به تصرف بانک در می آید و همین طور به ترتیب تا زمانی که کشورش منحل شود.
مکانیزم منطقه بندی و حرکت ارتش |
- هر کشوری از چند منطقه تشکیل شده است. هر منطقه درآمد صنعتی مستقلی دارد. همچنین نیروهای ارتش در این مناطق مستقر می شوند.
- نیروها برای همه کشورها یکسان است و قیمتشان از لینک زیر (با فیلتر شکن وارد شوید) قابل مشاهده است.
https://totally-accurate-battle-simulator.fandom.com/wiki/Units
- هر ارتشی در خشکی می تواند روزانه 2 منطقه و در دریا روزی 1 منطقه حرکت کند. منطقه مبدا در خشکی جزء حرکت حساب نمی شود. مثلا یک ارتش از منطقه 3 اتحادیه اروپا به منطقه 6 اتحادیه اروپا می تواند حرکت کند.
- حرکت از تنگه های بازی نیاز به اجازه طرفین در خشکی دارد
- حرکت ارتش ها روزانه حساب می شود و اگر در جنگ حرکتی نکنند، بعد می توانند در همان روز حرکت دیگری انجام دهند.
- هر کشوری پس از حمله می تواند عقب نشینی کند و یک حرکت اضافه دریافت کند.
- هر کشوری در طول فانتزی می تواند یک بار مکان پایتخت خود را تغییر دهد.
- ژنرال در این بازی وجود ندارد. اما کشورها برای هر منطقه حداکثر تا 20 هزار کفتارکوین نیرو می توانند بسازند. مثلاً ایران که 3 منطقه دارد می تواند حداکثر تا 60 هزار کفتارکوین نیرو بسازد.
- هر ارتشی حداکثر می تواند 90 واحد نیرو جذب کند.
- توجه! در هر منطقه فقط یک ارتش می تواند بجنگد (دفاع یا حمله) مگر اینکه ارتش کشور متحدش باشد.
- توجه1! هر ارتشی در روز فقط 1 بار می تواند حمله کند. در صورت باخت، برد یا عقب نشينی حرکت روزانه ان ارتش تمام می شود.
- توجه2! همه حملات باید یک روز قبل به برگزار کننده اطلاع داده شوند.
- توجه 3! نیروهایی که در یک روز ساخته شده اند، نمی توانند برای دفاع یا حمله به کار بروند.
- توجه4! برای اشغال مناطق بازیکنان ارزش نیرو ها حداقل باید 2000 کفتارکوین باشد.
-توجه5! عبور از مناطق بی طرف امکان پذیر نیست.
- سیستم تلفات در فانتزی وجود ندارد. در هر نبردی کل ارتش بازنده از بین می رود.
- اگر یک کشوری در دفاع موفق بود، می تواند با نیروهای باقی مانده به نزدیک ترین منطقه در دسترس مهاجم ضد حمله بزند.
- قائده ضد حمله: اگر کشوری توانست با موفقیت دفاع کند می تواند با توجه به قوانین حرکتی مکانیزم به هر منطقه ای که خواست حمله کند. کشوری که ضد حمله می خورد می تواند با توجه به قوانین حرکتی مکانیزم نیرو برای دفاع بفرستد.
- نکته! تا قبل از اعلام حملات می شود خزانه را خالی کرد و پس از اعلام حملات این امکان از بین می رود
- مناطق بی طرف فقط درامد به قلمرو شما اضافه می کنند.
- برای اشغال مناطق بی طرف ارزش نیرو ها حداقل باید 2000 کفتارکوین باشد.
- قدرت هر منطقه بی طرف به این شکل محاسبه می شود: مقدار ارزش * 10 / مثلا منطقه هند که 300 کفتارکوین ارزش دارد * 10 می شود 3000 کفتارکوین. نیروها رندوم هستند.
مکانیزم تسخیر مناطق بازیکنان |
- برای اشغال مناطق بازیکنان ارزش نیرو ها حداقل باید 2000 کفتارکوین باشد.
- تصرف مناطق بازیکنان، هم درآمد پایه و هم درآمد کارخانه صنعتی را به حساب اشغالگر واریز می کند.
- تسخیر پایتخت یک کشور (منطقه 1 اولیه هر کشور، پایتخت آن کشور است)، 80 درصد ثروتش را به حسابتان واریز می کند.
- از دست رفتن پایتخت به معنی از دست رفتن قابلیت های تجارت و جا به جایی پول است.
- شما می توانید با کشورهای متحد تجارت کنید و با توجه به تعداد مناطق شریک تجاری خود، در درآمد او شریک شوید. درآمدی که هر کشور از راه تجارت می تواند به دست آورد بستگی به کشور مقابل دارد.
- اتحادیه اروپا، روسیه، آمریکا و چین ابر قدرت هستند و تجارت با این کشورها 1000 کفتارکوین به حساب واریز می کند.
- بقیه کشورها 500 کفتارکوین درآمد تجاری دارند.
توجه: همیشه باید یک راه مستقیمی بین پایتخت دو کشور از راه دریا یا خشکی وجود داشته باشد. از راه مناطق بی طرف هم امکان تجارت وجود دارد.
توجه 2: با از دست رفتن پایتخت امکان تجارت با هیچ کشوری وجود نخواهد داشت.
یک راه برای کسب درآمد داخلی وجود دارد:
- از راه کارخانه صنعتی : هزینه تاسیس هر کارخانه صنعتی 1000 کفتارکوین. هر کارخانه روزانه 350 کفتارکوین درامد می سازد. در مواقع اجبار می توانید تاکتیک زمین سوخته را اجرا کنید. یعنی همه کارخانه ها را اتش بزنید تا درامدش به دست دشمن نیفتد.
- جاسوس ها با 600 کفتارکوین می توانند استخدام شوند تا از مناطق یا نیروهای دشمن و حتی متحدان (!) جاسوسی کنند. هر امپراتور یا پادشاهی باید به 3 سوال تاریخی در دو حوزه اطلاعات عمومی و نظامی در 90 ثانیه پاسخ دهد تا جاسوسی با موفقیت انجام شود. در غیر این صورت 600 کفتارکوین از بین خواهد رفت.
- هر کشوری می تواند فقط 1 بار نوکر یک کشور شود. پس از آن دیگر نمی تواند نوکر همان کشور شود.
- در صورتی که مستعمره شدن به امتیاز ویژه کشورها مربوط شود (مثل مستعمره شدن آمریکا توسط برزیل یا مستعمره شدن اروپا توسط افریقا) کشور مستعمره شده دیگر نمی تواند تا آخر بازی مستقل شود.
- مستعمره کردن کشور را به قلمرو استعمارگر اضافه نمیکند و فقط درامدش به استعمارگر منتقل می شود.
- کشورها می توانند با قراردادهای توافقی نوکر بقیه کشورها شوند. قراردادها کاملاً اختیاری هستند، اما به شرط:
1/ کسی نمی تواند مناطق خود را به هیچ نحوی معامله کند.
2/ کشور نوکر ضمیمه کشور ارباب نمی شود، اما مستقل عمل کردن یا نکردن او به بندهای قرارداد بستگی دارد.
3/ هرکشوری ارتشش حذف می شود و فقط 1 بار می تواند نوکر کشور دیگر شود.
- در سه منطقه شرق آسیا، غرب آسیا و گرینلند همه می توانند گروه های تروریستی ایجاد یا به ان ها کمک مالی کنند.
- گروه های تروریستی توسط خود برگزار کننده هدایت می شوند و از کسی دستور نمی گیرند.
- کمک های مالی به تروریست ها کاملا مخفی می ماند.
- امکان ریشه کن کردن تروریست ها نیست و هر وقت که یک کشوری به آن ها کمک مالی کند دوباره بر می خیزند.
- حکومت های مقتدر تر در اولویت تروریست ها هستند.
- اگر شما در منطقه ای که هستید یک گروه تروریستی بسازید، ان گروه تروریستی تا زمانی که مجموع کمک های مالی دریافتی اش از شما نسبت به بقیه بازیکنان بیشتر باشد، به خود حمله نخواهد کرد اما اگر یک کشور دیگر پول بیشتری نسبت به شما به گروهک تروریستی کمک کند آن وقت ممکن است شما هم در تیررس آن تروریست قرار بگیرید.
- جذاب ترین بخش فانتزی در کنار نبردها همین دیپلماسی است و توتال وار فانتزی دست بازیکنان را در این حوزه باز گذاشته است. همه نوع قراردادی می توان بست و تنها محدودیتی که وجود دارد، در بخش فسخ قرارداد است:
1/ به غیر از دو محدودیت ذکر شده در مکانیزم نوکریسم، هیچ کشوری نمی تواند بیش از ثروت یا درآمدش (یکی از این ها) برای قراردادها حق فسخ تعیین کند. همچنین اهدا مناطق در حق فسخ ممنوع است.
2/ برای شکستن قرارداد جریمه ای در نظر گرفته شده است. اگر کسی قراردادی را برای بار اول شکست، تا 1 روز، بار دوم تا 2 روز و بار سوم به بعد تا 3 روز نمی تواند با هیچ کشوری قرارداد جدیدی ببندد. همچنین بعد از شکستن قرارداد، به طرف مقابل اعلان جنگ داده خواهد شد و تا 1 روز نمی تواند با او یا متخدانش صلح یا تجارت کند.
3/ برای قراردادهای تجاری نمی توان بند فسخ تعیین کرد و شکستن قرارداد تجاری جریمه ای ندارد.
4/ بند فسخ نباید از ثروت کل یا درآمد کشورهای دخیل در قرارداد تجاوز کند. فسخ باید جوری باشد که در همان روز یا روز بعد همه بتوانند فسخ را پرداخت کنند.
نکته آخر: سرور جهانیان می تواند برای جذابتر شدن بازی مکانیزم های جدید وسط بازی اضافه کند.