سلام خدمت دوستان،این مطلب رتبه بندی نیست صرفا اومدم بر اساس یه سری معیار ها بازی هارو معرفی کردم ، دیگه حرف زدن کافیه بریم سراغ مطلب
شناخته شدن بازی ها
ماریو و تتریس
به ظاهر شاید این دو بازی ساده و قدیمی شاید هیچی نباشن ولی شاید اگه این دو نبودن بازی های ویدیویی به این معروفیت حال حاضرش نمیرسید و همانند خیلی از سرگرمی های دیگه به سرعت به خاطرات می پیوست ولی این دو بازی با اختلاف تاثیرگذارترین بازی های تاریخ هستن
شوتر سوم شخص
گیرز اف وار و رزیدنت اویل ۴
دو بازی در ژانر شوتر سوم شخص که هر کدوم به نوبه خود به این سبک کمک کردن رزیدنت اویل ۴ دوربین روی شونه رو آورد و هنوزم که هنوزه توی همه بازی های این سبک از این دوربین استفاده میکنن و سری گیرز که به بهترین نحو از سیستم کاورگیری استفاده کرد که تا اونموقع شناخته شده نبود
هوش مصنوعی در بازی ها
هف لایف و مکس پین
دو بازی بسیار محبوب حالا چه تو ایران چه تو دنیا از همه لحاظ انقلابی بودن چه از نظر گیم پلی ، چه از نظر داستان و ... ولی ما با یه نکته دیگه کار داریم اونم هوش مصنوعی این دو بازی بود که تا اون موقع نظیر نداشت ، معمولا تو بازی های دیگه دشمنا بدون هدف با کله میومدن سمتتون و باید می کشتینشون ولی توی این دو بازی دشمن ها با هدف بهتون حمله میکردن با تاکتیک باهاتون میجنگیدن کاورمیگرفتن و ...
ایجاد یکی از محبوب ترین سبک ها بین گیمر ها
ولفنشتاین سه بعدی و دووم کلاسیک
بزارید راحت بگم قبل از این دوتا بازی اصلا سبک تیراندازی معنا نداشت ، فوقش بازی های تیراندازی به بیت ام آپ های سه بعدی کونامی ختم میشد که برای آرکید و نیتندو درست میشدن ، بعد از مدتی جان رومرو ( خالق بازی ها) تصمیم گرفت با تیمش یه نوع سبک بازی جدید معرفی کنه که می شد شوتر اول شخص ، به طرز عجیبی این دو بازی زمان عرضه ترکوندن و هنوزم که هنوزه توی این سبک دارن خودنمایی میکنن (البته نسخه یانگ بلاد ولفنشتاین واقعا مسخره بود)
داستان سرایی
متال گیر سالید ۲ و بایوشاک اینفینیت
قبل اینکه توضیحات این بخشو بدم یه فلشبک میزنم به آخرین پست گیمینگم یعنی بدترین بازی های تاریخ اونجا به سوپرمن ۶۴ اشاره کردم چه گرافیک فاجعه ای داره ، حالا شما کافیه عکس بازی متال گیر سالید ۲ با سوپرمن ۶۴ رو کنار هم بزارید و ببینید تفاوت گرافیک چقدر زیاده ، همواره از سری متال گیر به عنوان مرز سینما و بازی های ویدیویی یاد میشود این بازی در هر زمینه یک انقلاب بود و یک قدم رو به جلو برای صنعت گیم از اونور بایوشاک نشون داد تلفیق سبک فانتزی علمی تخیلی با شوتر اول شخص میتونه یه چیز فوق العاده بشه ولی نقطه عطف این دو بازی داستان سرایی شونه که هر دو با پایان هاشون حسابی شوکه تون میکنن
تبدیل بازی ها از خطی به جهان باز
جی تی ای ۳
شاید انقلابی ترین بازی تاریخ باشد بازی که بیشترین تغییر رو نسبت به نسخه قبلی اش داشت و در هر زمینه ای پیشرفت کرده بود چه گیم پلی چه داستان چه طراحی مراحل و ... اما ما اینجا با جهان باز بودن بازی کار داریم ، تا قبل از این بازی هیچ بازی دیگه ای نبود که برای شما یه دنیا قرار بدهد و شما هر کاری که بخواهید بتونید در آن انجام دهید ولی این بازی همه محدودیت ها رو رد کرد و تونست این کار رو به خوبی به پایان برساند
سبک ورزشی
تونی هاوک اسکیتر حرفه ای
سری بازی تونی هاوک شاید اونقدر تو ایران طرفدار نداشته باشد ولی چه بخواهید چه نخواهید مهم ترین بازی ورزشی تاریخه این بازی خیلی از استثنا ها را کنار زد و یک چیز جدید رو به مخاطب تحویل داد بازی داستان خاصی نداشت و همه چی بازی گیم پلی بود که هنوزم که هنوزه با وجود اینکه قدیمی شده ولی جذابه
احتمالا ادامه داشته باشه ولی نمیدونم ، مرسی که این متنو خوندی، امیدوارم لذت برده باشی