سلام خدمت همراهان همیشگی‌

‌‌‌ به اولین قسمت از Apex Sessions خوش اومدید. مهمان این قسمت ما جناب آقای  امیرمهدی رحمانفر هستن؛ نام کاربری ایشون در سایت (امیر دیکاپریو) قطعا معرف حضور خیلی از کاربران هست. خوشحالیم که در خدمت ایشون هستیم.


کنکور... رقابتی نفس‌گیر؛ پر از هیجان، استرس... و حتی جنجال!

هر سال، هزاران نفر وارد این میدان می‌شن؛ اما فقط تعداد کمی موفق می‌شن به رتبه‌های درخشان برسن.

امروز پای صحبت یکی از همین افراد نشستیم؛ امیرمهدی رحمانفر... کسی که تونسته در کنکور هنر رتبه‌ی ۱۴ رو به دست بیاره.

با هم می‌خوایم از مسیر پر فراز و نشیبش بشنویم، رازها و تجربه‌هاشو مرور کنیم... و کشف کنیم چطور می‌شه در این رقابت بزرگ به موفقیت رسید.

سلام امیر مهدی جان. موفقیت در این راه و کسب رتبه ی ۱۴ کنکور هنر ۱۴۰۴ رو از صمیم قلب بهت تبریک میگم. امیدوارم در باقی مراحل زندگی هم موفق باشی‌.

خب خودت رو برای مخاطب ما معرفی کن و کمی از مسیر هنری‌ت بگو.

سلام خدمت تمامی مخاطبین گرامی برنامه Apex Sessions. حقیقنش رتبه ما که به مصاحبه با صدا سیما و فلان مجموعه و آموزشگاه نمیخوره. ولی خب ظاهرا اینجا میتونم عقده گشایی کنم?☝️

امیرمهدی ام. تقریبا میشه گفت ۲۱ سالمه. سال ۴۰۲ کنکور ریاضی دادم و پر قدرت ریدم و در نهایت هم عازم رشته کامپیوتر دانشگاه علم و فندک شدم. شاید بپرسین چرا نوشتی کامپیوتر, مگه مهندسی کامپیوتر نبود؟ در جوابش باید خدمتتون عرض کنم که من حتی مهندسی کامپیوتر علم و فرهنگ هم نیوردم، علوم کامپیوتر. که همون میگم کامپیوتر بلکه بعضا فکر کنن مهندسی کامپیوتر قبول شدیم ☝️ 

خلاصه که دو ترم اونجا درس خوندم و به این نتیجه رسیدم که تهش خیلی بخوام تو ابن رشته بترکونم باید برم اکسل سلول پر کنم و فاز هکری بگیرم. و همین ها در نهایت باعث شد که بنده در سن ۲۰ سالگی یه تصمیم ریسکی بگیرم. تصمیم گرفتم شانس خودمو تو مسیر هنر امتحان کنم.

اوایل هیچکس قبولم نداشت. حتی بزرگ ترین حامیانم که مادر و پدرم باشن مسخرم میکردن و میگفتن پیکاسو کجاییه اقای هنرمند، و خب معتقد بودن به زودی از سرم می افته. ولی خب من جدی بودم. و حالا میتونم بگم که شاید انتظارات شخص خودمو برآورده نکردم ولی نمیتونم موفقیتم تو یه مسیر ناشناخته مثل کنکور هنر رو انکار کنم:)

 همین ابتدا چند تا سوال ازت می‌پرسم تا بقیه کسایی که توی این راه هستن از تجربیاتت استفاده کنن :‌

۱. برای کنکور هنر از چه منابعی استفاده کردی و چه منابعی به نظرت خیلی کلیدی بودن؟

2. روزانه چند ساعت درس می‌خوندی و برنامه‌ریزی‌ت چه شکلی بود؟

3. بیشتر خودخوان پیش رفتی یا کلاس و آموزشگاه هم رفتی؟

4. کدوم درس برات سخت‌تر بود و چطور تونستی اون رو مدیریت کنی؟

۱. ۳۵ کتب وزارتی و دانش ریاضیات برای نتیجه گیری تو کنکور هنر کفایت میکنه و نیازی به هیچ کتاب کمک درسی نیست.

۲. والا اوایل به شدت جدی و محکم درس میخوندم ولی ماه های منتهی به کنکور به دلایل شخصی مطالعه ام پایین اومد. برنامه ریزی هم مشاور داشتم و البته به اون متکی نبودم و بعضا خودم برنامه رو تغییر میدادم.

‌‌

‌۳. کلاس و اینا که نه. ولی مشاور داشتم. جناب آقای مهدی سلمان.

۴. خلاقیت تصویری برام سخت ترین درس بود. چون نمیتونستم با توجه به ضریب پایینش جدیش بگیرم و همین باعث شد احتمالا رتبه تک رقمی نیارم.

همه‌مون میدونیم که دوران کنکور (در هر رشته ای) سخت و طاقت فرساست. با این اوصاف چه چیزی بیشتر از همه بهت انگیزه می‌داد که ادامه بدی و ناامید نشی؟

فکر می‌کنی برای موفقیت در کنکور هنر، بیشتر تلاش مهمه یا استعداد؟

 ‌همیشه خودمو داخل زیرنویس شبکه خبر میدیدم. و بینهایت به خودم اعتماد داشتم. شاید نتونستم رتبه برتر شمو و خودمو تو تلوزیون ببینم ولی همونطور که بالاتر گفتم از خودم راضیم. راستش اعتماد به توانایی های خودم باعث میشد توقف نکنم.‌

 

تلاش واقعا :)

 در کنار درس خوندن، وقتت رو چطور می‌گذروندی؟ سرگرمی یا فعالیت هنری خاصی داشتی؟

اره نقاشی میکردم:) 

 

خدمتکار (ندیمه) | اثر ولاسکوئز ​​(نقاشی مورد علاقه ی امیرمهدی)

الان چه رشته‌ای رو برای دانشگاه انتخاب کردی یا قصد داری انتخاب کنی؟

 نقاشی دانشگاه تهران 

آینده‌ت رو توی هنر چطور می‌بینی؟ بیشتر به سمت آکادمیک می‌ری یا فعالیت عملی و حرفه‌ای؟

 بهتون قول میدم اسممو ۹ سال دیگه، در آستانه ۳۰ سالگی بازم می‌شنوین. این بار به عنوان یه نقاش جسور که تصمیم گرفت خشت های خونه موفقیتش رو از صفر بچینه:) 

چه توصیه‌ای برای بچه‌هایی داری که الان دارن برای کنکور هنر می‌خونن؟

لطفا فقط متمرکز روی خودتون باشین. مطمئن باشین نتیجه میگیرین

اگه بخوای مسیرت رو توی یک جمله خلاصه کنی، اون جمله چیه؟

بعد از اومدن رتبه ها، مادر عزیزم متنی برام نوشت که دوست دارم اینجا از اون متن استفاده کنم. بیشتر از یک جملست ولی خیلی برام خاصه.

« آن روز که گفتی می‌خواهی راه هنر را انتخاب کنی، در دل شک داشتم و خیال می‌کردم رؤیایی گذراست که زود از یادت خواهد رفت. اما قدم‌های استوارت و شوقی که در نگاهت دیدم، گواه حقیقت بود. امروز که ایستاده‌ای در نقطه‌ای که شایسته‌اش بودی، دلم پر از غرور و تحسین است. تو افتخار منی پسر زیبایم؛ با تو رؤیاهایم جان می‌گیرند. »


ممنون که تا اینجا همراه ما بودید.

امیرمهدی جان در ادامه قصد دارم چند سوال کوتاه و متفرقه بپرسم .

به به نظرت نظام آموزشی ایران جلوی رشد استعدادهای هنری رو می‌گیره یا کمک می‌کنه؟

بینهایت مزخرفه ولی خب مسیر همینه کاریش نمیشه کرد. آش کشک خاله هست.

سه تا چیزی که هیچ‌وقت در مسیری که طی کردی فراموش نمی‌کنی چی بودن؟ (میتونه درس ها و تجربه هایی باشه که بدست آوردی و یاد گرفتی یا هرچیز دیگه ای)

یه دونه میگم با اجازت

اینکه امیرمهدی دیگه یه ادم عادی نیست، نه به خاطر اینکه نتیجه گرفت، به خاطر اینکه جسارت اینکه همچین تصمیمی بگیره رو داشت.

سخت‌ترین رقیبت کی بود؟

ورژن تنبل خودم.

سه تا کلمه‌ای که تو رو تعریف می‌کنن چی هستن؟

 بلند پرواز

فکر میکنم با وجدان 

خیال باف:)

اگه می‌تونستی با یکی از هنرمندان بزرگ تاریخ (مثلاً داوینچی یا بتهوون) قهوه بخوری، کی رو انتخاب می‌کردی؟چرا؟

رنه مگریت=)

اگه همین الان دوباره برگردی به سال قبل، چیزی رو تغییر می‌دی یا همه‌چیز رو همین‌طور می‌ذاری؟

سعی میکنم کمتر ارتباط برقرار کنمو بیشنر روی درس خوندنم متمرکز باشم.

خیلی‌ها می‌گن کنکور هنر ساده‌تر از رشته‌های دیگه‌ست؛ تو چی جواب میدی؟

 هیچ رقابتی در دهک یک ساده نیست. اگرچه به شخصه نمیتونم منکر سخت تر بودن تجربی بشم.


خیلی ممنونیم که وقت گذاشتی و با ما این گفت‌وگوی شیرین و پر از نکته رو داشتی. تجربه‌ها و حرف‌های تو قطعاً برای خیلی از بچه‌هایی که مسیر کنکور هنر رو پیش رو دارن الهام‌بخش خواهد بود. امیدواریم در ادامه‌ی مسیر دانشگاهی و حرفه‌ای‌ت هم مثل امروز بدرخشی و موفقیت‌های بزرگ‌تر به دست بیاری. ?

‌‌

امیر مهدی رحمانفر  رتبه ی ۱۴ کنکور هنر

برات آرزو می‌کنیم هم در زندگی شخصی و هم در دنیای هنر، همیشه به اون چیزی که دوست داری برسی. ?

باز هم ازت ممنون و امیدواریم خیلی زود دوباره خبرهای خوش ازت بشنویم. ??

 

‌کاری از حزب بزرگ APEX