Sir Jensenبا اینکه میدونم نتیجه رو گریزی میزنم بر چند جمله از علامه حسن زاده و استاد صمدی
شاید کمی تفکر
هر چند کسی نیست در جمع که بتواند پاسخ شایسته و قابل تأمل ارئه دهد
در توحید صمدی قرآنی تنها راهی که بهترین راه است حرف شنیدن است . باید حرف شنید تا یکدفعه چشم باز شود ببیند همه چیز او شده است . باید آنقدر حرف بشنود که ببیند لحظه به لحظه اشتیاق او بیشتر می شود . حضرت علامه حسن حسن زاده آملی می فرمایند : منم آن تشنه دانش که گر دانش شود آتش مرا اندر دل آتش همی باشد نشیمن ها
کثرات مرآت هستند و مرآت نمایاندن است و همه او را می نمایانند سراسر نظام عالم آیینه است همه نشانه هستند عالم آیات است و اگر از این آیات آن اصل را دیدیم اینها می شوند آیات و الا اصلا کثرات آیات نمی شوند. علامت آنگاه علامت است که ذی العلامت را نشان دهد و اگر به همین ظاهر نگاه شود این می شود دنیا ؛می شود غفلت.
هر چه هست یا بود است یا نمود بود و هر چه هست نمود این یک بود است .(خدا را محدود به حد نکنید و نگویید زمین و آسمان خدا است . خدا یعنی زمين و آسمان و ... غلط است خدا یعنی وجود درست است)